Zatím poslední díl God of War ságy, third-person fantasy akce, připravované pro vydání pouze na konzoli PlayStation 3, bude mnohem větší, lepší a také brutálnější svých herních předchůdců. Alespoň dle slov samotných tvůrců a také prvních dostupných informací. Mezi nimiž je na předním místě ujištění, že spektakulární trailer skutečně běží v herním enginu. Vizuální stránka má být zkrátka impresivní. Jenom na vymodelování hlavního hrdiny série, nezdolného spartského válečníka Kratose, má být použito nějakých 20.000 polygonů (5 tisíc to bylo ještě v God of War II na PS2). Přičemž při bližším pohledu na jeho postavu si nelze nepovšimnout např. realistických pórů na jeho těle. Lidé, stojící za zde představeným třetím dílem, sázejí na maximálně filmové vyznění, které napomůže naraci a atmosféře herního prožitku.

• Válka titánů a bohů
Samotný příběh bude završením snah Kratose pomstít se bohům. Takže náš čeká finální střet s řeckým panteonem, proti němuž Kratos vytáhne spolu s Titány. Titáni přitom mají být nedílnou součástí hry, půjde totiž o organické herní levely, po kterých se Kratos bude nyní pohybovat. O jejich enormní rozloze svědčí dobrozdání, že mnozí z nich přesáhnou svou velikostí druhdy nejvyšší stavbu světa, mrakodrap Sears Tower v Chicagu. Nebo ještě jinak, lokace Medusa Lair v God of War II by se hravě vešla do dlaní jednoho z hlavních Titánů, jímž je Gaia. Prostě představte si takové pohybující se pohoří, skrze nějž přitom procházíte…

Všeprostupující válečná vřava nabídne kupř. zcela mimořádný pohled na situace, kdy Kratos bojuje s nepřátelskými elementy na pažích Gaii. A přitom kousek dál od něj, na pozadí jeho střetu, svádějí boj další Titáni s válečníky, vystupujícími na straně řeckých bohů. Nesmírná válečná vřava, kouř a popel, oheň a exploze… asi nejlepší způsobem, jak popsat tyhle scény, je představa kombinace vylodění v Normandii za druhé světové a filmu Cloverfield. Uvedené jenom podtrhuje hlavní záměr tvůrců vytvořit zde nakonec produkt, který předefinuje akční hry pro současné herní platformy. Už jenom svou nabídkou úchvatných, ve hrách dosud neviděných výjevů. Potěší též takový „detail“, že zmizí obvyklá uniformita nepřátelských sil. Budete třebas obklíčeni skupinou skeletonů, ale každý má tady vyhlížet trochu jinak.

• Novinky v soubojovém systému
Znovu můžete čekat nesmírně dynamickou herní podívanou. Syrovou „hack-and-slash“ akci, ve které střetnete v obraze výrazně větší množství potíží, než tomu bylo v minulosti. Zatímco v God of War II na PS2 jste čelili deseti až dvanácti protivníkům naráz, v God of War III vás mají čekat epické půtky dokonce s 50+ oponenty, co budou najednou na scéně, a dokážou navzájem kooperovat svůj postup. Nadějete se momentů, kdy se obrovská převaha promítne do strategie, kdy na vás soupeři naskáčou a utvoří na vás valnou hromadu s úmyslem Kratose pod svými těly zadusit.

Pro tyhle situace bude třeba zavčas zakroutit analogem, pro aplikaci schopnosti viděnou už ve filmovém Matrixu, v jehož druhém dílu se Neo efektně zbavil desítek agentů Smithů. Co následně odlétli jako odražení výbuchem, jehož epicentrem byl hlavní hrdina. Mimochodem, možnosti Kratose se mají lišit v závislosti na tom, s kolika protivníky bude vlastně konfrontován. S jejich větším počtem má narůst také jeho hněv a síla.

• Další vylepšení
Tvůrci v rámci soubojového systému sáhli k řadě dalších vylepšení. Jednak tu mají být flexibilní manévry, kdy můžete vybraného protivníka znovu chytit do sevření, ale použít pak kupř. co štít, s jehož pomocí snáze rozrazíte linie nepřátel. A druhak se signifikantně změní využití zbraní. Jelikož se v předchozích dílech většina hráčů příliš soustředila na trademark série, duo legendárních bičoidních mečů, nabídnou tvůrci při použití dalších zbraní podobně specifický bojový styl (vida, stačí si jenom přát… :)

Zkrátka každá z dostupných zbraní bude údajně podobně komplexní, nemluvě o jejich možné provázanosti při vytváření bojových komb. Tady se má na mysli eventualita měnit zbraně i v průběhu prováděného komba, umožňující tak najít nové způsoby, jak se vypořádat s protivníkem. Mezi novinky v repertoáru budou patřit obrovské návleky na rukou nazvané Cestus, určené pro boj na blízko a dále ještě umožňující provádět rychlejší úhybné manévry.

Mezi další nové prvky však mohou patřit i půtky s obrovitými Kyklopy, které budete moci nyní „osedlat“ a ovládat, proti jejich vůli. A učinit z nich tak unikátní nástroj hromadného ničení. Uvedené se může hodit třeba v situacích, kdy střetnete oddíl nemrtvých válečníků s velkými štíty, chránícími je před standardním útokem. Ovšem za využití samotného Kyklopa jejich řady rázem snadno rozprášíte, po čemž může následovat brutální utracení vašeho „koně“. Předesílám, že Kyklopové přitom mají být jenom jedním typem z několika dalších ovladatelných kreatur, což má do hraní vnést další strategický rozměr a možnosti.

• Drsný akční rámec
Tvůrci si tady rozhodně nehodlají brát příliš servítky, takže budete konfrontováni se závěrečnými animacemi, jako je surové rozpárání břicha velkému kentaurovi, který se vás tu bude snažit zastavit. Pochopitelně marně, přičemž nejenom v tomhle souboji se opět připomene klasická minihra ve formě zobrazených tlačítek na obrazovce, jež bude nutné rychle stisknout pro možnost okamžitého ukončení střetu. S výše naznačenou fatalitou na úplný závěr.

Zatím není úplné zřejmé, jakou formou bude probíhat vylepšování schopností hlavní hrdiny. Během ukázky (nyní je řeč o neveřejné demonstraci hry) totiž nikde nebyly k vidění tradiční orby z poražených oponentů. Orby, skrze něž Kratos dříve nabíral zkušenosti a tyto posléze přetransformoval do vybrané dispozice. Mezi těmito bude též využití magie, přičemž takový fireball dokáže zapálit nejenom přímo zacíleného kostlivce. Oheň totiž může rychle přeskakovat mezi blízko stojícími postavami, takže správně umístěným kouzlem si tady budete moci snadno vytvořit „pěknou podívanou“ na pořádnou vatru, kde však budou postupně přiloženými polínky vaši aktuální soupeři.

• Bossové
Mezi nimi se samozřejmě mihnou bossové, kterých tu má být sice více, než tomu bylo v jedničce, ale současně méně, než ve dvojce. Zda-li do tohoto počítání tvůrci zahrnují i mini-bosse těžko říci. Každopádně v první kategorii se má objevit samotný vládce podsvětí Hádes. Ve druhé (miniboss) pak hadovitá Chiméra, jejíž roh Kratos dokáže ve finále vzájemného střetu vyrvat z její hlavy a použít následně k aktu propíchnutí a definitivnímu ukončení dalších aktivit svého soka.

Ještě brutálnějším činem může být pak utržení hlavy samotnému slunečnímu bohu Heliosovi. K jehož sestřelení z oblohy předtím napomůže Titánům skrze nasměrování balisty na Heliův pohybující se vůz. Heliova hlava má být přitom jedním z důležitých power-upů dostupných ve hře, jenž má navíc různorodé využití. Jednak dokáže odtajnit dříve skryté vstupy a pasáže, v jejichž blízkosti začne ovladač vibrovat. A potom ji lze použít co lucernu pro osvětlení příliš temné cesty, kde, v případě nečekaných potíží, může ještě dále posloužit k dočasnému oslepení nepřátel.

• Další herní vyžití
Mezi dalšími power-upy bude ovšem možné najít také Ikarova křídla z předchozího herního dobrodružství, kde umožňovala klouzavý přelet, či výrazné prodloužení skoku. Uvedené se bude hodit i tady při překonávání některých úseků, neboli vedle bojování se opět nadějete něco alternativního vyžití. Jako je různé šplhání a ručkování, potažmo přeskakování platforem. Do téhle kapitoly bude patřit i úsek, kde vás má čekat konfrontace s Harpyjemi. Tyto, namísto okamžitého zničení (k čemuž ale stejně dojde), využijete co takové netradiční odrazové můstky pro následné dosažení jinak nedostupné lokality.

Ale ještě ke zmíněným křídlům: Svého speciálního využití dojdou v pasážích, jako je obrovská šachta se silným vzdušným proudem, který vás vynese požadovaným směrem vzhůru. Samozřejmě, aby to nebylo příliš triviální, cestou se budete muset vyhýbat rozpadajícímu se hernímu prostředí. Z minulosti se nám vrátí i Zlaté rouno, jež dříve umožňovalo odrážet projektily zpátky ke střelci. Jakého eventuálního vylepšení dojde ve třetím dílu však nebylo odtajněno.

• Pár slov závěrem
Zajímavé bude, kterak se tvůrci nakonec poperou s kamerovým nahlížením na dění, které bude ve víru akce kromobyčejně důležité. Mluví se dále o skutečnosti, že hra asi nebude vyžadovat instalaci na HDD konzole, resp. možná se něco málo dat přeci jenom převede tímhle směrem. Nicméně většinou půjde o proces jejich streamování ze samotného herního média za maximálního využití síly a možností procesoru Cell, čehož výsledkem by ve finále měla být absence loadingů a pokud možno stabilní snímkování. Bohužel stále se nepočítá s multiplayerovým vyžitím a stále není zřejmé konkrétní datum vydání plné hry či aspoň hratelného dema. Což jsou de facto jediné méně příjemné informace ve vztahu k celému zdejšímu povídání o God of War III. Chytřejší bychom měli být po červnovém E3.
Zdroj: Tiscali Games

Share and Enjoy:
  • Print
  • email
  • PDF
  • Add to favorites
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Twitter